Sessió del taller a 4t d'ESO |
La Fundació Imatge i Autoestima i l'Associació Catalana Contra l'Anorèxia i la Bulímia treballen plegades per a la prevenció i la detecció precoç dels trastorns de la conducta alimentària,
principalment entre la població adolescent i jove, ja que s'ha descrit
com el col·lectiu de major risc de patir aquestes malalties. Des de fa
més de 12 anys treballen conjuntament amb els centres educatius i els orienten amb aspectes que el professorat considera cabdals:
— Com treballar amb els nois i noies adolescents la pressió social per estar prim i la importància que donen els adolescents a la imatge i a l'estètica.
— Com treballar a l'aula la prevenció dels trastorns de la conducta alimentària i l'obesitat sense donar idees sobre conductes de risc.
— Com prevenir i actuar davant de cassos d'assetjament per l'aspecte físic que reben algun alumnes en el context escolar.
— Com actuar davant la negativa de menjar d'un alumne o bé perquè llença l'esmorzar o bé perquè els educadors de menjador han alertat que no completa els àpats.
— Com parlar amb les famílies davant la sospita d'un possible cas a l'aula i quins especialistes els poden ajudar.
— Què fer i com actuar quan un/a alumna/e ha estat diagnosticat/da per un trastorn de la conducta alimentària.
— Com traslladar a la resta de companys de classe que són aquestes malalties per tal que comprenguin millor el comportament i el patiment del company malalt.
Els psicòlegs especialitzats del programa de prevenció,
després de la sessió psicoeducativa, assessoren in situ a l'alumne en
risc i al tutor, i acompanyen als alumnes i les seves famílies que poden
estar patint un trastorn de la conducta alimentària a aconseguir un diagnòstic i un tractament especialitzat en el cas que es confirmi la sospita.
El programa de prevenció i promoció de la salut de Fundació IMA i ACAB durant el curs 2013-2014 ha tingut 25.000 beneficiaris i compta amb la col·laboració i suport del Departament d'ensenyament per a treballar conjuntament la prevenció d'aquestes malalties amb els joves i adolescents, les famílies i els educadors. Aquest taller s'ha treballat a 3r i 4t d'ESO en dues sessions de 2 hores cadascuna.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada